شما اینجا هستید

اخبار باغملک » آیا سهم هنرستان های فنی و حرفه ای و کاردانش باغ ملک از اعتبارات ۴۵میلیارد ریالی، صفر است؟

 

 

آیا سهم هنرستان های فنی و حرفه ای و کاردانش باغ ملک از اعتبارات ۴۵میلیارد ریالی صفر است؟

✍️✍️علی ذکوی

در حالی که در سال گذشته اداره کل آموزش و پرورش، ادارات تابعه را موظف به هدایت تحصیلی هرچه بیشتر دانش آموزان به سمت مدارس فنی و حرفه ای کاردانش کرد اما این مدارس در برخی از شهرستانها از لحاظ تجهیزات در سطح بسیار پایینی قرار دارند تاجایی که مدارس دخترانه در بعضی از رشته ها هیچ گونه داوطلبی ندارند.

رشته های فنی و حرفه ای و کاردانش از بسیاری جهات بر مدارس عادی ارجحیت دارند و تا یک دانشجوی رشته پزشکی سه سال را پشت کنکور و هفت سال دوره عمومی و حداقل سه سال دوره تخصصی را گذرانده باشد آنها ۱۳سال تجربه کاری را پشت سر گذاشته‌اند.

اما لازمه این مهم‌داشتن نیروی تخصصی در بحث آموزش، تجهیزات کافی در بخش عملی و نگاه دوراندیشانه مدیرانی دارد که سال به سال صندلی را تحت فشارهای سیاسی به افراد مانده در صف تحویل ندهند.

امروز خبری مبنی بر اختصاص بیش از ۴۵میلیارد ریال تجهیزات، به مدارس فنی و حرفه ای و کاردانش از قول مدیرکل آموزش و پرورش استان خوزستان منتشر شد که قویاً امیدواریم ضمن شفاف سازی در نحوه تخصیص این تجهیزات، سهمیه شهرستان های محروم، به ویژه شهرستان هایی که از هرگونه کمک مردمی و شرکت های بزرگ محرومند را در حد برآورده کردن حداقل استاندارها در نظر بگیرند.

از آنجا که شایعاتی مبنی بر سهمیه صفر شهرستان باغملک از این تجهیزات به گوش می رسد امیدواریم مدیرکل محترم و مسئولین ذیربط شهرستان به جد این قضیه را دنبال کنند تا این هنرستانها به طور کامل تجهیز شده و برای منطقه ی وسیع میداوود حداقل دو واحد هنرستان دخترانه و پسرانه در سال آتی تاسیس شود.

لازم به ذکر است که امروز مدیرکل نوسازی از تخصیص ۲۷۰میلیارد تومان برای تجهیز مدارس استان و افتتاح هفت هنرستان تا مهرماه سال آینده خبر داد. خوزستان هم اکنون حدود ۱۶۰هنرستان در چهل منطقه ی آموزش و پرورش دارد.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

عصر باغملک | آخرین اخبار و مطالب شهرستان باغملک، اخبار خوزستان، ایران و جهان