شما اینجا هستید

اخبار باغملک » «یادواره ۴۵ شهید دهستان هپرو برگزار شد/ مشروح خبر گزارش تصویری
نویسنده : خبرنگار مدینه اسدی

«یادواره ۴۵ شهید دهستان هپرو برگزار شد»

سردار نوعی اقدم گفت:
در نظام جمهوری اسلامی مردم ولی نعمت هستند.

به گزارش خبرنگار ما ؛ دومین یادواره شهدای دهستان هپرو با حضور جمعی کثیری از مردم، مسئولان کشوری، لشکری استانی، شهرستانی، نظامی ، انتظامی و خانواده معظم شهدا و‌مدافع حرم ، ایثارگران ، بسیجیان با همکاری ستاد کنگره شهدای باغملک و با اجرای برنامه های متنوع فرهنگی و مداحی مداح اهل بیت«حاج محمود خزلی » در دهستان هپرو از توابع شهرستان باغملک برگزار شد.

حجت الاسلام مهدی بهمنی امام جمعه باغملک پیش از سخنان فرمانده قرارگاه حضرت زینب سپاه قدس در یادواره ۴۵شهید دهستان هپرو گفت :

من‌به جرات می توانم بگویم ؛ که ملت ایران ، برتر از مردم حجاز در عهد رسول الله ( ص) ، حضرت امیرالمومنین (ع) و حضرت امام حسین (ع) هستند.

وی در ادامه افزود :

شما مردم‌ عزیز ، آنقدر بصیرت دارید که آرمانهای مقدس شهدا را به مشکلات اقتصادی فعلی گره نمی زنید.

امام جمعه شهرستان تصریح کرد :
در روزگاری که دشمنان فکر ، راهزنان اندیشه تمام تلاششان را بکار گرفتند که جوان ما را از آرمانهای شهدا که محور وحدت در کشورها هستند جدا کنند ، امروز ما شاهد حضور مردم‌با بصیرت در یادواره ها هستیم و‌این شهدا مقدسند ، گلزار شهدا مقدسند ، ما در مجالس و یادواره های شهدا می آئیم که نور بگیریم و‌ با این محافل انس بگیریم.

سردار نوعی اقدام فرمانده قرارگاه حضرت زینب (س) سپاه قدس در ابتدای این مراسم گفت:

سلام و درود می فرستیم به ارواح‌طیبه شهدا ، روح‌ بلند و‌ملکوتی امام راحل (ره) و‌عرض ادب و‌ارادت مقام‌معظم انقلاب فرماندهی کل قوا ، خانواده های شهدا ، جانبازان ، آزادگان ، ایثارگران ، بسیجیان و‌کلیه انسانهای با شرفی که‌ارزشمند ترین سرمایه وجودی خود را در طبق اخلاص گذاشتند و‌برای استحکام و‌پویایی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایثارگری کردند و عاشقانه و‌صادقانه بر دستان پدر و‌مادر شهدا بوسه می زنیم و خاک پای مادران شهدا را توتیای چشممان قرار می دهیم.

امروز مردم به اهمیت میزان تاثیرگذاری خون شهدا و نقش آنها در امنیت و اقتدار نظام و انقلاب اسلامی پی برده اند و می دانند که این عزت و عظمت ملت ایران مدیون خون های شهداست.

سردار نوعی اقدم با بیان این که آمریکا ۴۴سال دشمن اصلی نظام و ملت ایران است و در مقابل عظمت و بزرگی خون شهدا و برکت آنها ناتوان مانده است، خاطرنشان کرد:

امروز در جهان تنها کشوری که با شجاعت و دلیری در مقابل ابرقدرت جهان ایستاده ملت ایران اسلامی است و در بدترین شرایط ممکن تحریمی ، تهدیدی ، محاصره ، تلاش های اطلاعاتی ، پول و‌جاسوسی توانسته به بالاترین درجات افتخار در عرصه های مختلف توسعه و پیشرفت برسد که این در دنیای فعلی کم نظیر است.

فرمانده قرارگاه حضرت زینب (س) سپاه قدس گفت :

قاسم سلیمانی نه تنها داعش را نابود کرد بلکه جهان اسلام را نجات داد و این همه دلیل آمریکایی ها برای شهادت این دلاور مرد بزرگ انقلاب اسلامی بود. ماموریت داعش در عراق و سوریه از بین بردن حرمین ائمه معصوم و اشغال ایران و خلع سلاح حزب الله لبنان و نهایتا از بین بردن اسلام بود اما شهید بزرگ ملت ایران، با مدد الهی مقابل آنان ایستاد و تمام طراحی های آنان را برهم زد.

سردار نوعی اقدم تصریح کرد: در هیچ جای از ایران مجلس باعظمت تری از این مجلس و‌ محفل با شهدا در دهستان هپرو‌ ندیده ام.

وی در ادامه گفت :
در نظام جمهوری اسلامی ، مردم ولی نعمت اند و مردم دلیل مشروعیت اند ، در این شهرستان صمیمیت ، وحدت ، یکپارچگی را می بینم و‌ توصیه می کنم به مسئولین که خود را خدمتگزار مردم بدانید .

فرماده قرارگاه حضرت زینب در سپاه قدس گفت :

همه خدمتگزار این انقلاب و‌ نظام هستیم ، وهمانطور که این انقلاب و‌نظام مال مردم‌ است ، در شرایط سخت ، تهدیدات ، ۴۴سال تهدید ، تحریم ، محاصره ، حمله ، بر این نظام ، ارزشهای خون شهدا ، ادبیات عاشورایی و فرهنگ کربلایی ، مردم ایستاده اند و مقاومت کرده اند و شهید دادند .

اما پیام فرمانده قرارگاه حضرت زینب در سپاه قدس به امریکا :

آمریکا ، بدان , آن روزی که هزاران کیلومتر دور از آمریکا بلند بشوی و‌ دست به تجاوز به حریمان را بزنی و به عنوان قهرمان برگردی ، بدون اینکه مردم کشورت جنگ را احساس کنند مرده است ، اگر خطا کنی و‌یا چپ نگاه کنی قلب آمریکا را نشانه رفته ایم.

نوعی اقدم در حضور مردم و خصوصا مردم هپرو اظهار کرد :

هپرو‌ خیلی بزرگ است و ناراحتم از اینکه زمانی که‌در خوزستان بودم هپرو‌ را درک‌ نکردم ، بزرگی ، اعتقاد ، عزت ، شرف ، مرام ، اخلاص ، شهامت ، شجاعت ، وحدت ، عشق و همه خوبیها را در هپرو‌ دیده ام .

درخواست فرمانده قرارگاه حضرت زینب در سپاه قدس از نماینده مردم شهرستان باغملک در مجلس شورای اسلامی :
«دهستان هپرو را به بخش تبدیل کنید.»

زبان حال سردار نوعی اقدم در وصف برادران شهیدش :

شهیدان سلیم و سلمان نوعی‌اقدم فرزندان احمد به ترتیب در سال‌های  ۱۳۴۴و ۱۳۴۶ در محله نواب‌صفوی اردبیل به دنیا آمدند و هر دو برادر عاشقانه در یک عملیات در سال ۱۳۶۵ به آرزوی دیرینه خود یعنی شهادت رسیدند ،
کمی بعد من هم مجروح شدم. من را به بیمارستانی در شیراز بردند. پدرم تلفن کرده بود برای دفن شهیدانمان به اردبیل بروم. رویم نمی‌شد به اردبیل بروم و حالم خوب نبود، ولی برادرم گفت: بابا گفته تا رحیم نیاید، شهدایمان را دفن نمی‌کنیم.

به اردبیل رفتم. وارد حیاط شدم. رویم نمی‌شد وارد خانه شوم. کمی درنگ کردم. یک‌باره مادرم سرش را از پنجره بیرون آورد و گفت: شب عملیات خوابم نمی‌برد. آمدم توی حیاط و رو به‌ قبله گفتم: « خدایا رحیم زن دارد؛ سلیم و سلیمان را به تو بخشیدم.»

خاطره فرمانده قرارگاه حضرت زینب در سپاه قدس از همرزم‌شهیدش حاج قاسم :

بگذارید یک خاطره‌ای از عشق و ارادت خالص سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به اهل بیت(ع) در یکی از عملیاتها که خدمت شان رسیدم بگویم.
در یکی از عملیات‌ها در جنگ سوریه قرار بر این بود که عملیات‌هایی را انجام دهیم.

در قرارگاه نشسته بودیم و پس از هماهنگی‌های لازم و بررسی‌هایی که از عملیات کردیم من اولین یگانی بودم که باید عملیات را شروع می‌کردم. پیش از شروع عملیات از حاج قاسم پرسیدم که سردار فرمانده این عملیات چه کسی است؟ شمایید یا بشار اسد ، شمایید یا حسن‌نصرالله ؟

سردار سلیمانی خندید و گفت: ابوحسین، فرمانده کل قوا در سوریه زینب است.

وقتی سردار سلیمانی این جمله را گفت با خود گفتم که این ابر مرد عجب فرماندهی انتخاب کرده است.

چرا که اگر فرمانده کل قوا زینب باشد، داعش به ۵۰ متری حرم می‌رسد ولی جرات نمی‌کند وارد حرم شود، اگر فرمانده کل قوا زینب باشد، پیشانی بندها “کلنا عباسک یا زینب” خواهند بود و در نهایت اگر فرمانده کل قوا زینب باشد یک آجر از حرم کم نمی‌شود.

این مرد بزرگ چنین عشق و علاقه و اعتقاد و اعتماد راسخی به اهل بیت(ع) داشت و رهرو آنها بود.

این ابر مرد هر زمان که برای زیارت حرم می‌رفت با تمام وجودش خودش را به در حرم می‌چسباند و صورت را بر زمین می‌گذاشت و نجوا می‌کرد. عشق و ارادت او به اهل بیت(ع) در زمان زیارت حرم دیدنی بود.

سخنان پایانی سردار نوعی اقدم فرمانده قرارگاه سپاه قدس خطاب به مسئولین کشوری ، استانی و شهرستانی از دهستان هپرو‌ قلب تپنده جمهوری اسلامی ایران :

هپرو یک بخش نیس ، هپرو یک‌کشور است .هپرو قلب تپنده جمهوری اسلامی ایران است.

این مجلس لشکرکشی انقلاب ، انقلابیون حزب اللهیون ، مومنین ، ایثارگران ، با شرف ها ، باغیرتها و قهرمانان در مقابل دوربین های الهی است.

افرادی را در ادارات ، نهادها ، وزارت خانه ها بگمارید که اگر این مردم به هر دلیلی مراجعه داشته اند مشکلشان را حل کنند و در جلوی پیشانی مردم افرادی قرار بگیرند که مردم را تکریم و‌ احترام کنند.

در پایان این مراسم از ۴۵ خانواده معظم شهدای دهستان هپرو نیز تجلیل بعمل آمد.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

عصر باغملک | آخرین اخبار و مطالب شهرستان باغملک، اخبار خوزستان، ایران و جهان