شما اینجا هستید

اخبار باغملک » «نشست خبری مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان باغملک با اصحاب رسانه در هفته سلامت »
نویسنده : خبرنگار مدینه اسدی

«نشست خبری مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان باغملک با اصحاب رسانه در هفته سلامت ». همزمان با هفته سلامت، نشست خبری مدیر شبکه بهداشت و درمان باغملک با اصحاب رسانه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ما ؛ این نشست با محوریت تبیین شعار هفته سلامت و برنامه پزشکی خانواده، تشریح عملکرد شبکه بهداشت و درمان طی یک سال اخیر و برنامه های حوزه بهداشت و درمان در شهرستان همراه با پرسش و پاسخ با خبرنگاران در سالن اجتماعات برگزار گردید. مدیر شبکه بهداشت و‌ درمان در این جلسه ضمن تبریک روز معلم و روز کارگر ، اصحاب رسانه را از تاثیر گذارترین اقشار در خصوص پیشبرد شهرستان خود و جامعه معرفی کرد و گفت : انتقاد داشته باشید ، اما سعی نمایید انتقاد سازنده باشد ، دلسوز جامعه باشید ، و به موضوعات نگاهی واقع بینانه داشته باشید و در کنار همه این توضیحات خواسته هایتان را هم بیان نمایید.

جاودان زاده از رسانه ها خواست : اخبار خود را بصورت شفاهی و بدور از هرگونه جانبداری یا تخریب انعکاس دهند چون می تواند در فرهنگ سازی و در راستای درمان تاثیر گذار بر سلامت جامعه و سلامت فردی ایفا نمایند. وی در ادامه به سوالات خبرنگاران در حوزه سلامت پاسخ گفت. جاودان زاده مدیر شبکه بهداشت و درمان گفت : مسئله اصلی در حوزه سلامت ، بحث پیاده سازی و تکمیل پزشک خانواده است که حائز اهمیت می باشد.

 

وی در ادامه افزود : ما توانستیم در حوزه سلامت و ارتقا آن ، دستگاه لاپاروسکوپی بیمارستان باغملک را فعال نماییم که با فناوری نوین و پیشرفته در این بیمارستان به خدمت گرفته شد و با اضافه شدن این دستگاه ، خدمت رسانی به بیماران با سرعت بیشتری انجام خواهد شود.

جاودان زاده اظهار داشت: دستگاه لاپاراسکوپی از جمله تجهیزات پزشکی مورد نیاز در انجام عمل‌ های جراحی بسته است، که در این نوع عمل جراحی، بیمار در کمترین زمان ممکن تحت درمان قرار می‌ گیرد و از بیمارستان مرخص می‌ شود.
وی اظهار امیدواری کرد: با اضافه شدن دستگاه لاپاروسکوپی در بیمارستان باغملک ، توانسته ایم گامی ارزشمندتر در کاهش درد و رنج بیماران برداریم. و همچنین در بحث پزشک ، توانسته ایم متخصصانی در رشته مختلف پزشکی در شهرستان به خدمت بگیریم که تعداد ۲۵ پزشک متخصص ، اعم از زنان ، داخلی ، اطفال ، قلب ، جراح ، مغز و اعصاب ، پاتولوژی ، رادیولوژی ، ارتوپدی و سونوگرافی می باشند. وی در ادامه با بیان اینکه ، مراکز شبانه روزی ما ، مهمترین مراکز خدمات رسانی در حوزه سلامت اند اظهار داشت : شهرستان باغملک به لحاظ جمعیتی ، ۱۵درصد مراکز شبانه روزی دانشگاه جندی شاپور را دارا می باشد که همه این کارها و خدمات نتیجه زحمات شبانه روزی همکاران ماست. جاودان زاده ادامه داد : شاخص مرگ و میر مادر باردار در اثر عوارض بارداری یکی از مهم ترین و شاخص های توسعه در جامعه به حساب می آید و کاهش آن از تعهدات مهم کشورهاست ، و علت انتخاب این شاخص به عنوان نمایه توسعه, تاثیر عوامل مختلف اجتماعی و اقتصادی در کاهش یا افزایش آن است.به همین جهت ، مرگ و میر مادران از نظر شاخص کشوری و اهداف سازمان جهانی بهداشت ، از وضعیت مطلوبی برخوردار نمی باشد که الحمدالله باغملک سالهاست که توانسته شاهد مرگ مادر بارداری نباشد. وی در پایان اظهار داشت : در بحث پروژه ها، خانه بهداشت منگنان ، خانه بهداشت کلگه ، دره بنیاب ، پایگاه سلامت رستم آباد ، فاز یک مرکز جامع خدمات ، قلعه تل از جمله کلنگ زنی هایی بودند که در زمان مدیریت ما انجام و در ۲۲بهمن ۱۴۰۱به بهره برداری رسیدند. شایان ذکر است : جلسه نشست خبری با حضور مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان باغملک ، دکتر البرز احمدی مدیر بیمارستان ، رییس مرکز بهداشت و جمعی از خبرنگاران برگزار گردید.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

عصر باغملک | آخرین اخبار و مطالب شهرستان باغملک، اخبار خوزستان، ایران و جهان